[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Efter millennials kommer nu nästa generation unga vuxna. Det är de som är födda efter 1995 – Generation Z. De är den helt digitala generationen som vuxit upp med Internet och där i stort sett allihop har både en egen mobiltelefon och flera andra digitala enheter. De gör de flesta av sina inköp på nätet och är inte trogna ett varumärke.

Generation Z vill få tag i information omedelbart och kommunicerar hellre via chatfunktioner än via e-post. Och eftersom de har stor integritet föredrar de WhatsApp och Snapchat framför de mer öppna kanalerna.

De föredrar också rörlig bild framför text och tillbringar mycket tid på YouTube där de tittar på filmer för att lära sig saker. De lyssnar och lär genom rekommendationer, ofta från influencers de följer och litar på. De litar mer på kändisar de följer än på annonser eller annan reklam. Men deras förebilder är personer som kan något – det räcker inte med att vara kändis.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”1568″ img_size=”large” style=”vc_box_shadow”][/vc_column][/vc_row]