Namnändring på bagerimarknaden

Credin utvecklar bageriingredienser som gör livet lättare och godare för både industriella och småskaliga bagerier.

När vi kom in i bilden hette företaget Zeelandia och vårt uppdrag var strategisk rådgivning inom bland annat sociala medier, samt produktion av deras uppskattade kundtidning. När Zeelandia köptes upp av Credin, som ingår i Orkla Group, startades en omprofileringsresa i flera led med exempelvis marknadsföringsmaterial, mässkoncept och stripning av lastbilar. Den senaste ingrediensen i vårt samarbete är en Brand Book för Credin Group, vilka är verksamma över hela Europa. Det arbetet inkluderar också en uppdatering av den grafiska identiteten.

Tagline och grafisk profil

När Credin ville addera en tagline till deras varumärke hjälpte vi till med det grafiska manéret.

Sub brand

Credin säljer och marknadsför margarinprodukter som ett eget varumärke. Vi fick uppdraget att skapa en förpackningsdesign med retrokänsla, eftersom man producerat margarinprodukter sedan 1940-talet.