Webbdesign

Med kurser och utbildningar ser Svenska Livräddningssällskapet i Göteborg till att så många som möjligt ska känna sig trygga och säkra i vattnet. Särskilt fokus läggs på barnens säkerhet.

För oss var det en självklarhet att hjälpa SLS med den röda tråd som de kände att de saknade i sin kommunikation. Vårt jobb bestod inledningsvis av en kommunikativ grund som ledde till flera insatser, däribland säljstödsmaterial och annonser som uppmärksammar SLS på ett tydligt sätt. Ett naturligt steg blev därefter en ny webb med fokus på användarvänlighet och tillgänglighet.

Att de har lärt Göteborgare att simma sedan 1842, alltså 180 år (!) uppmärksammades dessutom i en kampanj på Facebook, på webbsidan och på bevakade stränder.

Digital marknadsföring/film

Tillsammans räddar vi liv. Genom korta filmer som syns i sociala medier når vi sponsorer och människor som bidrar med en gåva till den viktiga verksamheten under devisen Tillsammans räddar vi liv.

Via Google Ads når vi föräldrar till barn som kan boka sina barn på livsviktiga sommaraktiviteter. Som t ex sommarsimskola och livräddningsläger utomhus.