KUND

Multilens

SERVICE

+ Visuell identitet
+ Trycksaker

SAMMANFATTNING

Ny design för Multilens sälj- och produktkatalog. Ett arbete som ledde till en utveckling av den visuella identiteten och strukturer för deras erbjudande.

Multilens är ett innovativt familjeföretag inom specialoptik som växer så det knakar.

Deras lösningar för behov och användningsområden där vanliga optikern inte räcker till utvecklas, produceras och monteras lokalt i Mölnlycke. Hur häftigt är inte det?

När ny sälj- och produktkatalog skulle tas fram resulterade det i en större utveckling av den visuella identiteten och den övergripande strukturen av Multilens totala erbjudande. Katalogen finns nu på tre språk: engelska, svenska och spanska.

När detaljerna ska sättas märker man om de stora penseldragen år på rätt plats.

Färger

Klarröd kompletterades med varma nyanser och mörkblå med lättare nyanser.

Bildmanér

En mix av high-tech, högsta kvalitet, speciallösningar och användarnytta, glädje, harmoni.

Typografi

I en stor katalog är det viktigt med rubriknivåer och struktur. Vi jobbade med kapitel, kategorier, underkategorier och produkter/tjänster. Till det skapade vi kommunikativa rubriker för att fånga nyttan.

Är ni inte nöjda med ert kommunikativa material? Ring oss för en design-make-over.

Vill du höra mer är du välkommen att kontakta Lisbeth Christensson:

E-post: lisbeth@plentymore.se
Tel: 0733-50 29 99 | 031-775 88 81